Witajcie Kochani !!!
I. 1. Opowiedzcie, co dzieje się na obrazku że s.40. Przeczytajcie wspólnie z rodzicami tekst z obrazkami. Rodzic będzie czytał zdania , a wy nazywajcie obrazki.
2. Narysujcie szlaczek na dole strony - najpierw po śladzie, potem samodzielnie.
3. Wczoraj poznaliście literę j. Wyjmijcie z koperty litery i ułóżcie wyrazy: Julka, kajak, bajka, lejek.
4. Rysuj po śladach różnymi kolorami, a dowiesz się które gniazdo należy do wilgi, bociana, trzciniaka oraz czajki - karta pracy s.44.
Obejrzyj zdjęcia i powiedz , jak ptak budował gniazdo.
5. Połącz odpowiednie fragmenty wyjęte z dużego obrazka tak, aby stanowiły całość. Nazwij ptaka budującego gniazdo.6. Z ptakami wiążą się przysłowia zwiastujące wiosnę. Oto kilka z nich. Poproście rodziców o wyjaśnienie znaczenia niezrozumiałych zwrotów.
- Gdy gęś dzika w marcu przybywa, ciepła wiosna bywa.
- Jak przylecą żurwie, można bydło paść na trawie.
- Widzisz bociana w wodzie, nie myśl o pogodzie.
- Gdzie bocian na gnieżdzie siedzi, tam piorun nie uderzy.
- Wybiera się jak sójka za morze.
- 7. Rozwiąż rebusy.
II. 1. Przypomnijcie sobie piosenkę o "Bocianku"- śpiewajcie razem tyle, ile zapamiętaliście.
2. Przyjrzyjcie się bocianowi ze s.42, wskażcie i nazwijcie części jego ciała. Na s.43 możecie zobaczyć jak bocian zdobywa pożywienie i troszczy się swoje potomstwo.
W wolnej chwili narysujcie szlaczki linią pętelkową.
3. Samodzielnie wykonajcie bocianka, którego możecie powiesić na gałązce. Poproście rodziców o wydrukowanie poszczególnych elementów na sztywnej kartce.
- Wytnijcie wszystkie elementy najstaranniej jak potraficie.
- Sklejcie ze sobą części tułowia tak, aby bociek z każdej strony był kolorowy.
- Zegnijcie skrzydełka wzdłuż linii.
- Czarne punkty na skrzydłach i tułowiu to dziurki, przez które przewlecz nitkę aby połączyć skrzydełka z tułowiem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz