WIOSNA NA WSI - edukacja matematyczna i zdrowotna.
Dzień dobry moje Grzybki ❤
I. Dzisiaj przypomnimy sobie, jakie korzyści mamy z hodowli zwierząt w gospodarstwie.
1. Rysujcie po śladach (różnymi kolorami) od zwierząt do produktów, które dzięki nim otrzymujemy. Nazwijcie zwierzęta i produkty - podzielcie na głoski słowa : owca, krowa, kura; podzielcie na sylaby nazwy produktów. (karta pracy s.66)
2. Na dole strony mamy smaczne i zdrowe produkty. Powiedzcie, z czego je otrzymujemy i dlaczego pełnią bardzo ważną w odżywianiu człowieka a szczególnie dzieci w waszym wieku. Który z produktów jest twoim ulubionym?
3. Narysujcie drogę owieczek do zagrody. Ponumerujcie owieczki zaczynając od górnego, lewego rogu. Oceńcie, która owieczka - waszym zdaniem - ma najbliżej , a która najdalej do zagrody. Wymieńcie ich numery - pierwsza, druga, trzecia czy czwarta? (karta pracy s.69)
4. Dokończcie rysować owieczki na dole strony i pokolorujcie je.
5. Posłuchajcie wiersza czytanego wolno przez rodzica i wskażcie wymienione zwierzęta na ilustracji. Spróbujcie naśladować ich głosy. Pokolorujcie starannie obrazek tak, aby nie pozostało na nim ani kawałka białej, niepokolorowanej powierzchni.
Policzcie - ile ssaków znalazło się na obrazku, a ile wszystkich ptaków. Ssaki oznaczcie czerwoną kropką. (karta pracy s.68)
6. Teraz mam zadanie dla mistrzów spostrzegawczości i cierpliwości. Pomóżcie odnaleźć drogę kurczątku, które pierwsze wykluło się z jajka i oddaliło się od gniazda zmartwionej mamy kurki. Najpierw sprawdźcie właściwą drogę wodząc palcem po kartce, a dopiero potem pokolorujcie drogę.
II. Zapraszam was na ćwiczenia gimnastyczne z Lulisią.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz