piątek, 16 kwietnia 2021

WIOSNA NA WSI - edukacja matematyczna i zdrowotna.

Dzień dobry moje Grzybki

I. Dzisiaj przypomnimy sobie, jakie korzyści mamy z hodowli zwierząt w gospodarstwie.

1. Rysujcie po śladach (różnymi kolorami) od zwierząt do produktów, które dzięki nim otrzymujemy. Nazwijcie zwierzęta i produkty - podzielcie na głoski słowa : owca, krowa, kura;  podzielcie na sylaby nazwy produktów. (karta pracy s.66)

2. Na dole strony mamy smaczne i zdrowe produkty. Powiedzcie, z czego je otrzymujemy i dlaczego pełnią bardzo ważną w odżywianiu człowieka a szczególnie dzieci w waszym wieku. Który z produktów jest twoim ulubionym?

3. Narysujcie drogę owieczek do zagrody. Ponumerujcie owieczki  zaczynając od górnego, lewego rogu. Oceńcie, która owieczka - waszym zdaniem - ma najbliżej , a która najdalej do zagrody. Wymieńcie ich numery - pierwsza, druga, trzecia czy czwarta? (karta pracy s.69)

4. Dokończcie rysować owieczki na dole strony i pokolorujcie je.

5. Posłuchajcie wiersza czytanego wolno przez rodzica i wskażcie wymienione zwierzęta na ilustracji. Spróbujcie naśladować ich głosy. Pokolorujcie starannie obrazek tak, aby nie pozostało na nim ani kawałka białej, niepokolorowanej powierzchni. 
Policzcie - ile ssaków znalazło się na obrazku, a ile wszystkich ptaków. Ssaki oznaczcie czerwoną kropką. (karta pracy s.68)

6. Teraz mam zadanie dla mistrzów spostrzegawczości i cierpliwości. Pomóżcie odnaleźć drogę kurczątku, które pierwsze wykluło się z jajka i oddaliło się od gniazda  zmartwionej mamy kurki. Najpierw sprawdźcie właściwą drogę wodząc palcem po kartce, a dopiero potem pokolorujcie drogę.




II. Zapraszam was na ćwiczenia gimnastyczne z Lulisią.





Do zobaczenia 🙋💝


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

KOLORY LATA

  DZIEŃ CZERWONY DZIEŃ POMARAŃCZOWY  DZIEŃ ŻÓŁTY DZIEŃ ZIELONY DZIEŃ NIEBIESKI DZIEŃ FIOLETOWY Dziękuję za wspólnie spędzony rok szkolny ora...